19 de septiembre de 2010

Coca de Forner amb pinyons



Este fin de semana hemos realizado una coca de pan , me gusta comprar de vez en cuando si estoy cerca de una buena panadería..... y tenia interés de saber hacerla , siguiendo un vídeo de Cuines de TV3 que dedicaron a la Fleca Turris de Barcelona regentado por Xavier Barriga , me he puesto manos a la masa con la ayuda del vídeo y de Juan Carlos que es el que realmente tiene un arte para todo lo que es amasar. Os lo paso y también el ling de su establecimiento ((http://www.turris.es/) ya que nosotros en casa somos muy paneros y de vez cuando Juan Carlos cuando pasa por uno de los dos establecimiento que tiene, nos trae deliciosos panes , de nueces...de chocolate .. Croisans .. en fin ... es maravilloso los sabores de antes con su aceite, su peso .. y el sabor... ya que cerca de casa, han dejado de existir las panaderías de toda la vida pasando a ser flecas de pan congelado.....es lamentable que tenga que ir a saborear este delicioso pan a diferentes sitios que por suerte en Barcelona hay.

Ingredients:
500 g de farina panificable
10 g de sal
280 g d ´aigua
25 g de d´oli
10 g de llevat
pinyons , sucre y anís
Preparació
Per començar poseu a l´amassadora la farina, la sal, el llevat, l´oli y una mica d´aigua i amasseu-ho a velocitat lenta durant uns 12 minuts.
A mesura que la massa absorbeixi l´aigua, aneu-n´hi afegint més de mica en mica. Quan estigui tot ben amassat, poseu-la en un bol, tapeu-la amb un drap i deixei-la fermentar durant una hora, proximadament. A continuació, talleu la massa en dos trossos, poseu-los sobre el taulell enfarinat, aixafeu-los bé, enrotlleu-los, tapeu-los amb un drap i deixeu-los fermentar fins que doblin el seu volum. Tot seguit, aixafeu-los amb les mans, poseu-los en una safata amb paper sulfuritzat, unteu-los amb oli d´oliva, poseu-hi els pinyons i el sucre per sobre i deixeu-los coure al fonr aa 250 gram surant 10 - 12 minuts. Finalment quan surtin del fon afegiu-hi un raig d´anis per sobre.

Receta sacada del programa de Cuines tv3
 

6 comentarios:

  1. Que rica la coca,Montse!!. De buena gana me tomaba un trocito con el cola cao que me estoy tomando jejejeje.

    besitos

    ResponderEliminar
  2. Estimada, quina delícia, i a sobre és d'en Barriga. Genial.
    A tu t'ha quedat perfecte, i avui que fa un dia tan rúfol entra molt i molt bé la teva coca!!

    ResponderEliminar
  3. T'ha quedat super bé, el Xavier Barriga és un gran forner. A mi les masses que s'han d'amassar i deixar llevar em fan molt respecte...

    ResponderEliminar
  4. Como me gusta esta coca!!! gracias por poner el link, la haremos próximamente por que nos encanta
    saludos.

    ResponderEliminar
  5. Fenomenal la coca y el video. Un besazo,.

    ResponderEliminar
  6. Que bona aquesta coca! t'ha quedat molt maca.. i segur que boníssima!! m'agrada el teu blog, et seguiré visitant! Mil petons

    ResponderEliminar